Help your business grow by creating your next online presentation with Cevian, a business virtuoso.

Recent Posts_

Al. Tadeusza Kościuszki 47 (42) 628 70 00 zlm@zlm.lodz.pl
Back to top

Zarząd Lokali Miejskich Łódź, ZLM Łódź

  /  Aktualności   /  Początek remontu kamienicy przy ul. Sienkiewicza 22. Co tu powstanie?

Początek remontu kamienicy przy ul. Sienkiewicza 22. Co tu powstanie?

Rozpoczął się długo wyczekiwany remont kamienicy przy ul. Sienkiewicza 22. Wartość inwestycji to 20,8 mln zł. Co powstanie tu po przebudowie?

Budynek frontowy kamienicy przy ul. Sienkiewicza 22 zostanie nadbudowany, znikną za to drewniane budynki gospodarcze oraz część jednej z oficyn. W kamienicy po przebudowie powstanie trzydzieści siedem lokali biurowych, pięć lokali dla przedsiębiorców oraz Centrum Aktywności Lokalnej.

– Obecnie trwają prace rozbiórkowe, skuwanie tynków oraz przygotowania do wymiany instalacji. W kolejnym etapie przejdziemy do prac przy demontażu podłóg – informuje przedstawiciel wykonawcy.

Prace budowlane obejmą wymianę całej konstrukcji kamienicy i dachów. Budynek zyska nowe stropy, stolarkę oraz instalacje. Wykonawca zmieni układ pomieszczeń, położy nowe tynki i podłogi. Remont nie ominie także fasady, na którą powróci odrestaurowany detal architektoniczny.

Zielone podwórko

Dziedziniec kamienicy przy ul. Sienkiewicza 22 zmieni się w zieloną przestrzeń. Powstaną tu cztery duże zieleńce z magnoliami, pergola obrośnięta pnączami, a wzdłuż oficyn – zielone ściany. Łącznie zasadzonych zostanie ok. 1000 krzewów róż, miskantów, różaneczników i krzewuszki.

Obok powstanie wydzielony plac z miejscami postojowymi dla rowerów. Zamontowane zostaną także ławki, kosze na śmieci i nowe oświetlenie.

Wartość inwestycji to 20,8 mln zł. Planowany termin zakończenia prac – przełom 2022/2023 r. Przetarg na kompleksową przebudowę kamienicy przy Sienkiewicza 22 wygrała firma PAGMA-BUD.

Remont kamienicy przy u. Sienkiewicza 22W kamienicy przy ul. Sienkiewicza 22 remont już się rozpoczął

Historia kamienicy przy Sienkiewicza 22

Budynek przy ulicy Sienkiewicza 22 powstał przed rokiem 1890. Prawdopodobnie zbudowany został przez Dawida Friszmana. W 1890 roku kamienicę rozbudowano od frontu (o część z bramą) oraz nadbudowano kondygnację mieszkalną i wysokie poddasze. W roku 1894 Dawid Friszman rozbudował prawą oficynę z przeznaczeniem na tkalnię.

Kamienica przetrwała w stanie prawie niezmienionym do czasów obecnych. Jednak w latach 40-tych, ze względu na znaczne zniszczenie elewacji frontowej, pozbawiono ją balkonów, wykuszów oraz całkowicie zlikwidowano wystrój elewacji. Kilka lat przed wybuchem II wojny teren nieruchomości został podzielony. Część działki bez zabudowy uzyskał Majer Rozenblat. Właścicielem pozostałej części działki z podstawowymi budynkami było małżeństwo Fraiman (Izrael Fraiman z żoną), a po II Wojnie jego córki Janina i Rachela Fraiman.

Zmiany przy Sienkiewicza

– To kolejna miejska inwestycja przy tej ulicy. Wcześniej odnowiono budynki pod numerami 18, 20, 56 i 79. Trwają intensywne prace w dawnej fabryce „Wigencja” przy ul. Sienkiewicza 75/77 i rozpoczęły się prace związane z przebudową zabytkowej willi pod numerem 26. Generalną przebudowę przechodzi również siedziba Komendy Miejskiej Policji przy tej ulicy – mówi Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

źródło informacji: UMŁ

OBSŁUGA MIESZKAŃCÓW
W ZARZĄDZIE LOKALI MIEJSKICH
W CZASIE EPIDEMII

SZANOWNI PAŃSTWO

W związku z ogłoszeniem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, na podstawie § 21 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 861, 879, 905, 957 1013, 1054, 1116, 1125, 1145, 1262, 1583, 1754, 1878, 1967 i 2177) Zarząd Lokali Miejskich wprowadził do dnia 17 grudnia 2021 r. ograniczenia w wykonywaniu przez Zarząd Lokali Miejskich, zwany dalej ZLM, zadań o charakterze publicznym polegające na konieczności umówienia przez interesanta terminu spotkania w ZLM.

Bezpośrednia obsługa interesantów odbywa się po uprzednim umówieniu drogą telefoniczną przez interesanta terminu spotkania w siedzibie ZLM, tj. przy al. T. Kościuszki 47 lub Rejonie Obsługi Najemców właściwym wg miejsca zamieszkania interesanta.

Wszelkie dokumenty i wnioski do ZLM, można również składać elektronicznie na adres e-mail: zlm@zlm.lodz.pl , za pośrednictwem poczty lub poprzez umieszczenie w pojemnikach ustawionych przy wejściach do budynków ZLM oraz Rejonach Obsługi Najemców.

zobacz szczegóły >>

UWAGA
ZMIANA NUMERU KONTA BANKOWEGO.

Od 1 stycznia 2022 r. obsługę bankową łódzkiego magistratu przejmie Bank Pekao SA. Spowoduje to zmianę numerów wszystkich kont bankowych najemców.

O numerach indywidualnych rachunków bankowych Zarząd Lokali Miejskich poinformuje Państwa odrębnym pismem.

Skip to content